D 2015

Laboratories and their advantage in practices

KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia, Roman HRMO, Daniel KUČERKA and Ján KMEC

Basic information

Original name

Laboratories and their advantage in practices

Name in Czech

Laboratoře a jejich výhoda v praktikách

Authors

KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia, Roman HRMO, Daniel KUČERKA and Ján KMEC

Edition

1. vyd. Lomza, Present Day Trends of Innovations 5 : sborník příspěvků, p. 262-273, 12 pp. 2015

Publisher

Printing House of Lomza State University of Applied Sciences

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20301 Mechanical engineering

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-83-60571-35-4

Keywords (in Czech)

laboratoře; speciální učebny; jazykové laboratoře; výukové prostředky; předmět

Keywords in English

laboratory; special classrooms; language laboratories; teaching means; subject

Tags

Změněno: 9/6/2015 11:17, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The laboratory is equipped with the material didactic means, which provide the better understanding of the curricula. Sometimes these means are not transferable or they require the special conditions for operating with them. The first part the article shows the possible equipment, advantages and disadvantages of the laboratories. In the second part the authors discuss the questionnaire survey on the use and feelings in the laboratories. Up to 97,2 % of respondents said that the laboratories are used at the addressed schools for teaching the vocational subjects. The survey also shows that this method of teaching makes the teaching more useful, more appropriate and important. These laboratories are modernized at schools and school lesdership attaches the great importance to them, because the teaching in addition in close to the practice and makes the students immediately usable for the practical life.

In Czech

Laboratoř je vybavena didaktickými prostředky, které poskytují lepší pochopení osnov. Někdy tyto prostředky nejsou převoditelné, nebo vyžadují zvláštní podmínky pro práci s nimi.První část článku ukazuje možné vybavení, výhody a nevýhody laboratoří. Ve druhé části se autoři diskutují o dotazníkové šetření o využívání a pocity v laboratořích. Až 97,2% respondentů uvedlo, že laboratoře jsou použity u oslovených škol pro výuku odborných předmětů.Průzkum také ukazuje, že tento způsob výuky je výuka mnohem užitečnější, vhodnější a důležitější. Tyto laboratoře jsou modernizovány ve školách a školských lesdership přikládá velký význam pro ně, protože výuka navíc v blízkosti praxi a dělá studenti bezprostředně využitelné pro praktický život.