D 2015

Survey dedicated to the views and attitudes of students at professed values and value orientation

KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN

Basic information

Original name

Survey dedicated to the views and attitudes of students at professed values and value orientation

Name in Czech

Průzkum názorů a postojů studentů na vyznávané hodnoty a jejich hodnotovou orientaci

Authors

KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN

Edition

1. vyd. Petrohrad, Sbornik naučnych statej po itogam meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, p. 7-12, 6 pp. 2015

Publisher

Sankt-Peterburskij institut projektnogo menedžmenta

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-5-8392-0521-5

Keywords (in Czech)

hodnota; rodina; vzdělávání; hodnotové měřítko; hodnotová orientace; adolescence

Keywords in English

value; family; education; value scale; value orientation; adolescence

Tags

Změněno: 9/6/2015 10:21, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Value orientation, the way of life, or lifestyle reflect person´s values in life, what values people profess. The introduction highlights the importance and role of education, personal development through education. This paper presents partial results of a survey aimed at identification of preferred values and value orientation of contemporary adolescents. Results were obtained through questionnaire.

In Czech

Hodnotová orientace, životní cesta nebo životní styl, odrážejí v sobě to, jaké hodnoty člověk v životě uznává a jakými hodnotami se řídí. V úvodu poukazujeme ně důležitost a úlohu výchovy, rozvoj osobnosti prostřednictvím výchovy. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění preferovaných hodnot a hodnotové orientace současných adolescentů. Výsledky byly získány prostřednictvím dotazníkové metody.