J 2014

The impact of the location on the price offered by accommodation establishments in Urban areas

ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL a Kamil PÍCHA

Základní údaje

Originální název

The impact of the location on the price offered by accommodation establishments in Urban areas

Název česky

Dopad umístění na cenu nabízenou ubytovacími zařízeními v městských oblastech

Autoři

ŠVEC, Roman (203 Česká republika, garant, domácí), Josef NAVRÁTIL (203 Česká republika) a Kamil PÍCHA (203 Česká republika)

Vydání

Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunesis, Brno, Mendel University in Brno, 2014, 1211-8516

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/14:00000479

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Cestovní ruch; ubytovací zařízení; cena; lokalizace; území

Klíčová slova anglicky

Accommodation establishment; Distribution of accommodation; Location; Pricing

Štítky

KCRM3, RIV15, SCOPUS
Změněno: 23. 6. 2015 09:18, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ

V originále

The aim of this paper is to assess the relationship between the price of accommodation and the urban space and character of the place. The price and spatial connections (together with the quality of the provided services) become an important motive for clients when choosing a concrete accommodation establishment. As the competition is very difficult in the field of accommodation establishments and the supply multiply surpasses the demand, there is an intensive search for miscellaneous strategies of engaging in the competition. The built-up territory of the town Ceské Budejovice was chosen as a model territory. The prices of the summer season 2012 have been entered into the analysis. The impact of the location was assessed on the level of the type of land-use. The distribution of the accommodation establishments in the studied is highly uneven, without any more significant tendency to the creation of the spatial clusters. It is fundamentally influenced especially by the distance of the historical center. A price map was formed identifying the zones with the above-average prices, as well as the zones with the highly below-average prices.

Česky

Cílem článku je zhodnotit vztah mezi cenou ubytování, městského prostoru a charakteru místa. Článek vychází z faktu, že cenové a prostorové spojení (spolu s kvalitou poskytovaných služeb) se stává důležitým motivem pro klienty při výběru konkrétního ubytovacího zařízení. Vzhledem k vysoce konkurenčnímu prostředí a faktu, že v oblasti ubytovacích zařízení nabídka mnohonásobně převyšuje poptávku, je práce s cenou významným faktorem řízení podniku. Pro posouzení cenové úrovně bylo vybráno zastavěné území města České Budějovice a jako ukazatel byla vybrána cena za dvoulůžkový pokoj platná v letní sezóně roku 2012. Cenové hladiny byla stanoveny dle typu využití území. Cenová hladina je ve zkoumaném území značně nerovnoměrná, bez jakékoliv další významné tendence k tvorbě prostorových klastrů. Cenová hladina je ovlivněna především vzdáleností od historického centra. Vzniklá cenová mapa identifikovala zóny s nadprůměrnými cenami, stejně jako zóny s cenami významně nižšími.
Zobrazeno: 21. 12. 2024 18:47