V originále
The aim of the contribution was to determine the current level of competencies human resources manager for the brokerage business of the company for the performance of the management profession from the perspective of business management, the identification of key variables having a significant effect of level of competence and proposing recommendations leading to the growth and development of competences in the context of the work of the profession and the performance of the human resources manager.
Česky
Cílem příspěvku je využít efektivního způsobu hodnocení výkonu pracovníků obchodní makléřské společnosti dle kompetencí personálního manažera. Hodnocení spokojenosti má za důsledek vysoké výkony, nízké absentérství a fluktuaci. Hodnocení pracovní neschopnosti vede ke ztrátě zájmu o práci a odchodu ze zaměstnání. Základním požadavkem pracovního uspokojení je vysoký plat, spravedlivý mzdový systém, možnosti pracovního postupu, uvážlivý a participativní management, rozumný stupeň sociální integrace v zaměstnání, zajímavé a rozmanité úkoly, vyšší stupeň kontroly nad pracovním tempem a pracovními metodami ve vztahu k naplnění a uspokojení osobních i pracovních potřeb, tužeb a přání.