Authors
HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ
Edition
Edukcja technika - informatyka, Rzesow, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2014, 2080-9069
V originále
"v přispevku autori uvadzaju prožiadavky kladené na materiálne vyučovacie prostriedky a ich základé funkcie( informačná, transformačná, aktivizačná a regulačná). Poukazuje na sklenie materiálnych didaktických prostriedkov a učební do didaktických pracovisk, ktoré zvyšujú intenzitu výučby a uvádzajú rozdelenie materiálnych vyučovacich prostriedkov vo vyučovacom porcese. V prieskumnej časti článku autori dotazníkovým priezkumom zisťovali využivanie materiálnych vyučovacích prostriedkov vo vyučovacom porcese na vysokych školách a univerzitách v Českej republike (393 respondento), Slovenskej republike (208 respondentov) a v Poľsku (98 respondentov). "
In Czech
V příspěvku Autor uvádějí požadavky kladené na materiální vyučovací prostředky a jejich základní funkce (informační, transformační, mobilizační a regulační). Poukazuje na skelný materiálních didaktických prostředků a učeben do didaktických pracovišť, které zvyšují intenzitu výuky a uvádějí rozdělení materiálních vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu. V průzkumné části článku autoři dotazníkovým průzkumem zjišťovali využívání hmotných vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu na vysokých školách a univerzitách v České republice (393 respondentů), České republice (208 respondentů) a v Polsku (98 respondentů).
In English
In the paper the authors state prožiadavky placed on teaching material resources and their basic functions (information, transformation, activation and regulation). It refers to a glass of teaching material and teaching resources to teaching workplace that increase the intensity of instruction and teaching material shows the distribution of resources in the education PROCESS. In an exploratory part of the paper questionnaire Research investigated the utilization of the teaching resources in the teaching PROCESS at colleges and universities in the Czech Republic (393 respondents), Slovak Republic (208 respondents) and Poland (98 respondents).