J 2014

Materiálne vyučovacie prostriedky a ich využívanie vo vysokoškolskej výučbe

HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ

Basic information

Original name

Materiálne vyučovacie prostriedky a ich využívanie vo vysokoškolskej výučbe

Name in Czech

Materiální vyučovací prostředky a jejich využití ve vysokoškolské výuce

Name (in English)

Teaching material resources and their use in undergraduate education

Authors

HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ

Edition

Edukcja technika - informatyka, Rzesow, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2014, 2080-9069

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

materiální vyučovací porstriedky; výuka; didaktické pracoviště; respndent; experiment

Keywords in English

material teaching resources; teaching; teaching department; respondent; experiment

Tags

OBC
Changed: 29/4/2015 14:28, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

"v přispevku autori uvadzaju prožiadavky kladené na materiálne vyučovacie prostriedky a ich základé funkcie( informačná, transformačná, aktivizačná a regulačná). Poukazuje na sklenie materiálnych didaktických prostriedkov a učební do didaktických pracovisk, ktoré zvyšujú intenzitu výučby a uvádzajú rozdelenie materiálnych vyučovacich prostriedkov vo vyučovacom porcese. V prieskumnej časti článku autori dotazníkovým priezkumom zisťovali využivanie materiálnych vyučovacích prostriedkov vo vyučovacom porcese na vysokych školách a univerzitách v Českej republike (393 respondento), Slovenskej republike (208 respondentov) a v Poľsku (98 respondentov). "

In Czech

V příspěvku Autor uvádějí požadavky kladené na materiální vyučovací prostředky a jejich základní funkce (informační, transformační, mobilizační a regulační). Poukazuje na skelný materiálních didaktických prostředků a učeben do didaktických pracovišť, které zvyšují intenzitu výuky a uvádějí rozdělení materiálních vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu. V průzkumné části článku autoři dotazníkovým průzkumem zjišťovali využívání hmotných vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu na vysokých školách a univerzitách v České republice (393 respondentů), České republice (208 respondentů) a v Polsku (98 respondentů).

In English

In the paper the authors state prožiadavky placed on teaching material resources and their basic functions (information, transformation, activation and regulation). It refers to a glass of teaching material and teaching resources to teaching workplace that increase the intensity of instruction and teaching material shows the distribution of resources in the education PROCESS. In an exploratory part of the paper questionnaire Research investigated the utilization of the teaching resources in the teaching PROCESS at colleges and universities in the Czech Republic (393 respondents), Slovak Republic (208 respondents) and Poland (98 respondents).
Displayed: 10/4/2025 21:00