u 2014

viuživanie učebných pomocok vo vyučovaní na 1. stupni ZŠ v Slovenskej republike

KUČERKA, Daniel and Milan TIMKO

Basic information

Original name

viuživanie učebných pomocok vo vyučovaní na 1. stupni ZŠ v Slovenskej republike

Name in Czech

Využití učebních pomůcek v primárním vzdělávání ve Slovenské republice

Name (in English)

Using of teaching aids in the primary education in Slovak Republic

Authors

KUČERKA, Daniel and Milan TIMKO

Edition

1. vyd. Nitra, 298 pp. 2014

Publisher

EQUILIBRIA,s.r.o.

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Special-purpose publication

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-558-0633-4

Keywords (in Czech)

pracovní vyučování; didaktika; technické vzdělávání; školské dílny projekty na podporu technickékho vzdělávání

Keywords in English

Working teaching; didactics; technical training; educational components; toured an education support technickékho

Tags

Changed: 29/4/2015 13:53, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Cieľom príspevku je uviesť čitateĺa do problematiky využívania učebných pomocok na hodinách pracovného vyučovania a poukázať význam tohoto predmetu ako prvého kontaktu žiaka s možnosťou vyrobiť si jednoduché konštrukcie v školských dielňach. Zároveň sa v krátkosti dotýkame didaktiky predmetu pracovné vyučovanie, rozdelenia vyučovacích prostriedkova a přípravy učiteľa an vyučovanie. K využívaniu učebných pomocok na hodinách pracovného vyučovania sme využili dotazníkový prieskum. Tento ukázal ako sa využívajů učebné pomocky na vybraných základných školách v predmete pracovné vyučovanie.

In Czech

Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky využívání učebních pomůcek na hodinách pracovního vyučování a poukázat význam tohoto předmětu jako prvního kontaktu žáka s možností vyrobit si jednoduché konstrukce ve školních dílnách. Zároveň se v krátkosti dotýkáme didaktiky předmětu pracovní vyučování, rozdělení vyučovacích prostředkůa a připravit učitele an vyučování. K využívání učebních pomůcek na hodinách pracovního vyučování jsme využili dotazníkový průzkum. Tento ukázal jak se využívá učební pomůcky na vybraných základních školách v předmětu pracovní vyučování.

In English

Aim of this paper is to introduce the reader to the issue of the use of teaching aids for teaching and working hours to highlight the importance of this subject as the first contact with a student the possibility to produce a simple design in school workshops. It also briefly touches upon the subject didactics of teaching work, distribution FUNDS teaching and teacher training an education. The use of teaching aids for teaching hours of work, we used a questionnaire survey. This proved teaching aids are used in selected primary schools in the subject teaching job.