D 2014

Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie

HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ

Basic information

Original name

Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie

Name in Czech

Tvorba odborných učebních textů a jejich vyhodnocení

Name (in English)

Creating professional textbooks and their evaluation

Authors

HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ

Edition

1. vyd. Dubnica nad Váhom, 8. Didaktická konferencia : Zborník príspevkov, p. 83-91, 9 pp. 2014

Publisher

Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-89732-01-2

Keywords (in Czech)

učebnice; tvorba textů; zkušební rekonstrukce textu

Keywords in English

textbook; creatin of texts; Cloze test

Tags

Changed: 29/4/2015 11:23, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Článok sa zaoberá kategorizácia literárnych publikácií Ako súčasťou učebných pomôcok. Zároveň sa zaoberá otázkami výučby tvorby učebných pomôcok, textu metódy Hodnotenie ich. V Experimentálne casti článku predstaví Autori Výsledky Hodnotenie. V článku za Uverejnené tému Výsledku testu Strojárska technológia I. Z rekonštrukcie textu vyplynulo, Zé učebnice za čitateľná, pretože 90% študentov doplnilo 20 viac Slov pre 23 vynechaných Slov Správne.

In Czech

Článek se zabývá kategorizace literárních publikací jako součástí učebních pomůcek. Zároveň se zabývá otázkami výuky a tvorby učebních pomůcek, textů a metody jejich hodnocení. V experimentální části článku představí autoři výsledky hodnocení. V článku je zveřejněno téma výsledků testů Strojírenská technologie I. Z rekonstrukce textu vyplynulo, že učebnice je čitelná, protože 90% studentů doplnilo 20 a více slov z 23 vynechaných slov správně.

In English

The article deals with categorizing of literary publications as parts of teaching aids. At the same time it deals with the questions of making the teaching and learning aids of texts and methods of their evaluation. In the experimental part of the article the authors present the results of the evaluation of prapared publication for the subject of Engineering Technology I. Cloze test results showed that the textbook is legible, because 90% of students supplemented 20 and more words from 23 omitted words correctly.