2014
Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie
HRMO, Roman, Daniel KUČERKA a Soňa RUSNÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie
Název česky
Tvorba odborných učebních textů a jejich vyhodnocení
Název anglicky
Creating professional textbooks and their evaluation
Autoři
HRMO, Roman, Daniel KUČERKA a Soňa RUSNÁKOVÁ
Vydání
1. vyd. Dubnica nad Váhom, 8. Didaktická konferencia : Zborník príspevkov, od s. 83-91, 9 s. 2014
Nakladatel
Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-89732-01-2
Klíčová slova česky
učebnice; tvorba textů; zkušební rekonstrukce textu
Klíčová slova anglicky
textbook; creatin of texts; Cloze test
Štítky
Změněno: 29. 4. 2015 11:23, Mgr. Václav Karas
V originále
Článok sa zaoberá kategorizácia literárnych publikácií Ako súčasťou učebných pomôcok. Zároveň sa zaoberá otázkami výučby tvorby učebných pomôcok, textu metódy Hodnotenie ich. V Experimentálne casti článku predstaví Autori Výsledky Hodnotenie. V článku za Uverejnené tému Výsledku testu Strojárska technológia I. Z rekonštrukcie textu vyplynulo, Zé učebnice za čitateľná, pretože 90% študentov doplnilo 20 viac Slov pre 23 vynechaných Slov Správne.
Česky
Článek se zabývá kategorizace literárních publikací jako součástí učebních pomůcek. Zároveň se zabývá otázkami výuky a tvorby učebních pomůcek, textů a metody jejich hodnocení. V experimentální části článku představí autoři výsledky hodnocení. V článku je zveřejněno téma výsledků testů Strojírenská technologie I. Z rekonstrukce textu vyplynulo, že učebnice je čitelná, protože 90% studentů doplnilo 20 a více slov z 23 vynechaných slov správně.
Anglicky
The article deals with categorizing of literary publications as parts of teaching aids. At the same time it deals with the questions of making the teaching and learning aids of texts and methods of their evaluation. In the experimental part of the article the authors present the results of the evaluation of prapared publication for the subject of Engineering Technology I. Cloze test results showed that the textbook is legible, because 90% of students supplemented 20 and more words from 23 omitted words correctly.