Detailed Information on Publication Record
2014
Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie
HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁBasic information
Original name
Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie
Name in Czech
Tvorba odborných učebních textů a jejich vyhodnocení
Name (in English)
Creating professional textbooks and their evaluation
Authors
HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ
Edition
1. vyd. Dubnica nad Váhom, 8. Didaktická konferencia : Zborník príspevkov, p. 83-91, 9 pp. 2014
Publisher
Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-89732-01-2
Keywords (in Czech)
učebnice; tvorba textů; zkušební rekonstrukce textu
Keywords in English
textbook; creatin of texts; Cloze test
Tags
Změněno: 29/4/2015 11:23, Mgr. Václav Karas
V originále
Článok sa zaoberá kategorizácia literárnych publikácií Ako súčasťou učebných pomôcok. Zároveň sa zaoberá otázkami výučby tvorby učebných pomôcok, textu metódy Hodnotenie ich. V Experimentálne casti článku predstaví Autori Výsledky Hodnotenie. V článku za Uverejnené tému Výsledku testu Strojárska technológia I. Z rekonštrukcie textu vyplynulo, Zé učebnice za čitateľná, pretože 90% študentov doplnilo 20 viac Slov pre 23 vynechaných Slov Správne.
In Czech
Článek se zabývá kategorizace literárních publikací jako součástí učebních pomůcek. Zároveň se zabývá otázkami výuky a tvorby učebních pomůcek, textů a metody jejich hodnocení. V experimentální části článku představí autoři výsledky hodnocení. V článku je zveřejněno téma výsledků testů Strojírenská technologie I. Z rekonstrukce textu vyplynulo, že učebnice je čitelná, protože 90% studentů doplnilo 20 a více slov z 23 vynechaných slov správně.
In English
The article deals with categorizing of literary publications as parts of teaching aids. At the same time it deals with the questions of making the teaching and learning aids of texts and methods of their evaluation. In the experimental part of the article the authors present the results of the evaluation of prapared publication for the subject of Engineering Technology I. Cloze test results showed that the textbook is legible, because 90% of students supplemented 20 and more words from 23 omitted words correctly.