D 2014

Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie

HRMO, Roman, Daniel KUČERKA a Soňa RUSNÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie

Název česky

Tvorba odborných učebních textů a jejich vyhodnocení

Název anglicky

Creating professional textbooks and their evaluation

Autoři

HRMO, Roman, Daniel KUČERKA a Soňa RUSNÁKOVÁ

Vydání

1. vyd. Dubnica nad Váhom, 8. Didaktická konferencia : Zborník príspevkov, od s. 83-91, 9 s. 2014

Nakladatel

Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-89732-01-2

Klíčová slova česky

učebnice; tvorba textů; zkušební rekonstrukce textu

Klíčová slova anglicky

textbook; creatin of texts; Cloze test

Štítky

Změněno: 29. 4. 2015 11:23, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Článok sa zaoberá kategorizácia literárnych publikácií Ako súčasťou učebných pomôcok. Zároveň sa zaoberá otázkami výučby tvorby učebných pomôcok, textu metódy Hodnotenie ich. V Experimentálne casti článku predstaví Autori Výsledky Hodnotenie. V článku za Uverejnené tému Výsledku testu Strojárska technológia I. Z rekonštrukcie textu vyplynulo, Zé učebnice za čitateľná, pretože 90% študentov doplnilo 20 viac Slov pre 23 vynechaných Slov Správne.

Česky

Článek se zabývá kategorizace literárních publikací jako součástí učebních pomůcek. Zároveň se zabývá otázkami výuky a tvorby učebních pomůcek, textů a metody jejich hodnocení. V experimentální části článku představí autoři výsledky hodnocení. V článku je zveřejněno téma výsledků testů Strojírenská technologie I. Z rekonstrukce textu vyplynulo, že učebnice je čitelná, protože 90% studentů doplnilo 20 a více slov z 23 vynechaných slov správně.

Anglicky

The article deals with categorizing of literary publications as parts of teaching aids. At the same time it deals with the questions of making the teaching and learning aids of texts and methods of their evaluation. In the experimental part of the article the authors present the results of the evaluation of prapared publication for the subject of Engineering Technology I. Cloze test results showed that the textbook is legible, because 90% of students supplemented 20 and more words from 23 omitted words correctly.