J 2015

Quality evaluation of internal communication in logistics companies

LIŽBETINOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Quality evaluation of internal communication in logistics companies

Name in Czech

Hodnocení kvality interní komunikace v logistických společnostech

Authors

LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Logi, České Budějovice, Institute of Technology and Business in České Budějovice, 2015, 1804-3216

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000472

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

logistika; interní komunikace; kvalita komunikace

Keywords in English

Logistics; internal communication; quality of communication

Tags

Změněno: 19/2/2016 15:49, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The aim of the article is to show the possibility of saving the quality of internal communication system of the logistics on a model example. Internal communication system is analyzed not only in terms of a hierarchical structure, but within the process approach is essential to focus on the continuity of ongoing processes within the logistics company. This paper focuses on a method for identifying critical points. These critical points are intended to reduce the functionality of the internal communication system and its eventual collapse. By using the advantages of an internal communication audit we can support the transfer of information maintenance of an information system within the logistics process. The article provides a new perspective to the analysis of communication flows in a logistics company.

In Czech

Cílem článku je prezentovat možnost hodnocení a udržování kvality vnitřního komunikační systému v prostředí logistických společností na modelovém příkladu. Interní komunikace je analyzována nejen z hlediska hierarchické struktury, ale v rámci procesního přístupu, zohledňuje kontinuitu probíhajících procesů v rámci logistické společnosti. Tento dokument se zaměřuje na způsob identifikace kritických bodů, které snižují funkčnost vnitřního komunikačního systému a můžou vést k jeho kolapsu. Díky využití výhod interního komunikačního auditu můžeme podpořit přenos klíčových informací v rámci logistického procesu. Příspěvek poskytuje nový pohled na analýzu komunikačních toků v logistice.