2013
Analýza stakeholderů v bankovním sektoru
SLABÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Analýza stakeholderů v bankovním sektoru
Název anglicky
Stakeholder analysis in the bank sector
Autoři
SLABÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Ostrava, FINANCIAL MANAGEMENT OF FIRMS AND FINANCIAL INSTITUTIONS: 9TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS, od s. 817-826, 10 s. 2013
Nakladatel
VŠB - Technical University Ostrava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/13:00000462
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-248-3172-5
ISSN
UT WoS
000339362200095
Klíčová slova česky
Stakeholder; identifikace stakeholderů; prioritizace stakeholderů; Stakeholder Index; Stakeholder Circle Methodology
Klíčová slova anglicky
Stakeholder; stakeholder identification; stakeholder prioritisation; Stakeholder Index; Stakeholder Circle Methodology
Změněno: 13. 4. 2015 16:27, Mgr. Václav Karas
V originále
Analýza stakeholderů je v současné době považována za důležitou součást řízení všech institucí. Pro všechny organizace je v současnosti důležité detailně analyzovat všechny jednotlivce, či skupiny, které mohou ovlivnit, nebo jsou ovlivněny činnostmi organizace. Tento článek se zabývá detailní analýzou a identifikací stakeholderů v bankovním sektoru. V první části tohoto článku je obecně definován pojem stakeholder a základy přístupu k stakeholder managementu. Druhá část je zaměřena na výsledky pilotního výzkumu autorky, který se týká stakeholderů v bankovním sektoru. Analýza stakeholderů je provedena na základě Stakeholder Circle Methodology. Důraz je kladen na identifikaci a prioritizaci stakeholderů bankovních institucí. Hlavním cílem tohoto článku je ověření možnosti použití analýzy stakeholderů a Stakeholder Circle Methodology v bankovním sektoru a detailní identifikace a prioritizace klíčových skupin stakeholderů bankovních institucí.
Anglicky
Stakeholder analysis is nowadays considered as an important part of management of all institutions. For all organisations it is necessary to analysed in detail all individuals or groups that can affect or are affected by the organisations' activities. This article deals with the detailed stakeholder analysis and identification in the bank sector. In the first part of this article there are generally defined stakeholders and the basis of stakeholder approach. The second part focuses on results of the author's pilot research of stakeholders in bank sector. The analysis of stakeholders is carried out on the basis of Stakeholder Circle Methodology. The emphasis is on the identification and prioritisation of key stakeholders of bank institutions. The main objective of this article is verification of application possibilities of the stakeholder analysis and the Stakeholder Circle Methodology in the bank sector and detail identification and prioritisation of key stakeholder groups of bank institutions.