D 2013

Analýza stakeholderů v bankovním sektoru

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Analýza stakeholderů v bankovním sektoru

Název anglicky

Stakeholder analysis in the bank sector

Autoři

SLABÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Ostrava, FINANCIAL MANAGEMENT OF FIRMS AND FINANCIAL INSTITUTIONS: 9TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS, od s. 817-826, 10 s. 2013

Nakladatel

VŠB - Technical University Ostrava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/13:00000462

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-248-3172-5

ISSN

UT WoS

000339362200095

Klíčová slova česky

Stakeholder; identifikace stakeholderů; prioritizace stakeholderů; Stakeholder Index; Stakeholder Circle Methodology

Klíčová slova anglicky

Stakeholder; stakeholder identification; stakeholder prioritisation; Stakeholder Index; Stakeholder Circle Methodology
Změněno: 13. 4. 2015 16:27, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Analýza stakeholderů je v současné době považována za důležitou součást řízení všech institucí. Pro všechny organizace je v současnosti důležité detailně analyzovat všechny jednotlivce, či skupiny, které mohou ovlivnit, nebo jsou ovlivněny činnostmi organizace. Tento článek se zabývá detailní analýzou a identifikací stakeholderů v bankovním sektoru. V první části tohoto článku je obecně definován pojem stakeholder a základy přístupu k stakeholder managementu. Druhá část je zaměřena na výsledky pilotního výzkumu autorky, který se týká stakeholderů v bankovním sektoru. Analýza stakeholderů je provedena na základě Stakeholder Circle Methodology. Důraz je kladen na identifikaci a prioritizaci stakeholderů bankovních institucí. Hlavním cílem tohoto článku je ověření možnosti použití analýzy stakeholderů a Stakeholder Circle Methodology v bankovním sektoru a detailní identifikace a prioritizace klíčových skupin stakeholderů bankovních institucí.

Anglicky

Stakeholder analysis is nowadays considered as an important part of management of all institutions. For all organisations it is necessary to analysed in detail all individuals or groups that can affect or are affected by the organisations' activities. This article deals with the detailed stakeholder analysis and identification in the bank sector. In the first part of this article there are generally defined stakeholders and the basis of stakeholder approach. The second part focuses on results of the author's pilot research of stakeholders in bank sector. The analysis of stakeholders is carried out on the basis of Stakeholder Circle Methodology. The emphasis is on the identification and prioritisation of key stakeholders of bank institutions. The main objective of this article is verification of application possibilities of the stakeholder analysis and the Stakeholder Circle Methodology in the bank sector and detail identification and prioritisation of key stakeholder groups of bank institutions.