J
2009
Kvalita českých vysokých škol v systému financování
MULAČ, Petr, Marek VOCHOZKA and Ludmila OPEKAROVÁ
Basic information
Original name
Kvalita českých vysokých škol v systému financování
Name (in English)
Quality of Higher Education in Financing System in the Czech Republic
Authors
MULAČ, Petr (203 Czech Republic, guarantor),
Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic) and Ludmila OPEKAROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/09:00000123
Keywords (in Czech)
veřejné vysoké školy; financování; hodnocení kvality
Keywords in English
public higher schools; financing; quality evaluation
V originále
Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit uplatňované principy financování veřejných vysokých škol v ČR a posoudit vazby tohoto systému na výsledky hodnocení kvality. V příspěvku jsou detailně rozebrány přednosti i slabiny propojení výsledků kvality s mechanismem financování vysokých škol a je provedena analýza situace v České republice. Jsou zde analyzovány jednotlivé složky příjmové strany rozpočtu veřejné vysoké školy s akcentem na jejich vztah k faktoru kvality a v návaznosti na to jsou diskutovány možné směry úprav do budoucnosti.
In English
The goal of this contribution is to analyse principles of financing the public tertiary educational sector in the Czech Republic and evaluate a connection to quality results of institutions. There are also mentioned strengths and weakness of implementation a link between quality results and financing the schools whereon an analysis of situation in the Czech Republic is done. This analysis includes evaluation of income items of public higher schools' budgets and their impact to factor of quality after which possible ways of modification are discussed
Displayed: 14/11/2024 20:05