D 2014

Sendvičové kompozitní materiály v stavebním a dopravním průmyslu

RUSNÁKOVÁ, Soňa, Daniel KUČERKA and Ján KMEC

Basic information

Original name

Sendvičové kompozitní materiály v stavebním a dopravním průmyslu

Name (in English)

Current and emerging trends analysis in the field of hydraulic pumps

Authors

RUSNÁKOVÁ, Soňa, Daniel KUČERKA and Ján KMEC

Edition

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, p. 3818-3825, 8 pp. 2014

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20301 Mechanical engineering

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-07-8

Keywords (in Czech)

sendvičová konstrukce; laminát; prepreg; PET pěna; SAN; 3-bodový ohyb; 4-bodový ohyb; odlup

Keywords in English

sandwich structure; a laminate; prepreg; PET foam; SAN; three-point bending; 4-point bending; peeling off

Tags

KSTR1
Změněno: 16/3/2015 10:50, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG EN

V originále

"Příspěvek se zabývá návrhem a testováním vhodné sendvičové struktury použitelné při výrobě sendvičových dílů pro přední a zadní čelo tramvaje Škoda T15. Návrh skladby sendvičového materiálu by měl odpovídat dnes používaným materiálům v moderní dopravní technice a daným specifickým podmínkám. Návrh materiálu byl proveden tak, aby sendvičový materiál čelníku odolal předpokládané síle zatěžování s tím, že celá sestava čelního modulu bude dále řešena metodou konečných prvků. Sendvičové polymerní materiály nachází větší zastoupeni v dopravním průmyslu vzhledem k jejich zcela výjimečným vlastnostem."

In English

"The paper deals with the design and testing of appropriate sandwich structure useful in the manufacture of sandwich components for the front and rear panel tram Škoda T15. Motion songs sandwich material should match the materials used today in modern transportation technology and for the specific conditions. Draft document was made so that the composite material headstock withstanding the force loading, with the whole assembly of the front module will be solved by finite element method. Composite polymeric materials are more represented in the transport industry due to their completely unique properties."
Displayed: 25/12/2024 03:31