D 2014

Sendvičové kompozitní materiály v stavebním a dopravním průmyslu

RUSNÁKOVÁ, Soňa, Daniel KUČERKA a Ján KMEC

Základní údaje

Originální název

Sendvičové kompozitní materiály v stavebním a dopravním průmyslu

Název anglicky

Current and emerging trends analysis in the field of hydraulic pumps

Autoři

RUSNÁKOVÁ, Soňa, Daniel KUČERKA a Ján KMEC

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, od s. 3818-3825, 8 s. 2014

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20301 Mechanical engineering

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-07-8

Klíčová slova česky

sendvičová konstrukce; laminát; prepreg; PET pěna; SAN; 3-bodový ohyb; 4-bodový ohyb; odlup

Klíčová slova anglicky

sandwich structure; a laminate; prepreg; PET foam; SAN; three-point bending; 4-point bending; peeling off

Štítky

Změněno: 16. 3. 2015 10:50, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

"Příspěvek se zabývá návrhem a testováním vhodné sendvičové struktury použitelné při výrobě sendvičových dílů pro přední a zadní čelo tramvaje Škoda T15. Návrh skladby sendvičového materiálu by měl odpovídat dnes používaným materiálům v moderní dopravní technice a daným specifickým podmínkám. Návrh materiálu byl proveden tak, aby sendvičový materiál čelníku odolal předpokládané síle zatěžování s tím, že celá sestava čelního modulu bude dále řešena metodou konečných prvků. Sendvičové polymerní materiály nachází větší zastoupeni v dopravním průmyslu vzhledem k jejich zcela výjimečným vlastnostem."

Anglicky

"The paper deals with the design and testing of appropriate sandwich structure useful in the manufacture of sandwich components for the front and rear panel tram Škoda T15. Motion songs sandwich material should match the materials used today in modern transportation technology and for the specific conditions. Draft document was made so that the composite material headstock withstanding the force loading, with the whole assembly of the front module will be solved by finite element method. Composite polymeric materials are more represented in the transport industry due to their completely unique properties."