D 2014

Conveyor new concept for parcel logistics in air transport

VOŠTOVÁ, Věra, Karel JEŘÁBEK and Vladimír NĚMEC

Basic information

Original name

Conveyor new concept for parcel logistics in air transport

Name in Czech

Nový koncept dopravníku pro balíkovou logistiku v letecké dopravě

Authors

VOŠTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Karel JEŘÁBEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vladimír NĚMEC (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Switzerland, Applied Mechanics and Materials : Conference on Research, Production and Use of Steel Ropes, Conveyors and Hoisting Machines, VVaPOL 2014, p. 114-118, 5 pp. 2014

Publisher

Trans Tech Publications

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20104 Transport engineering

Country of publisher

Switzerland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/14:00000448

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-3-03835-316-4

ISSN

Keywords (in Czech)

Funkční struktura; peristaltický dopravník

Keywords in English

Functional structure; Peristaltic conveyor

Tags

Změněno: 4/3/2015 11:52, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Parcel logistics is characterized by transport performance steep increase and current performance reachs 20 000 parcels an hour. In the company DHL anticipates increase in 50 000 parcels an hour. It is one possibility how manage it. They are transport systems with new conception of functional structure. The contribution introduces groundbreaking concept of conveyor – peristaltical conveyor. It was produced in Frauenhofer-Institut IFF Magdeburg and Institute of Logistics and Material Handling Systems Otto-von-Guericke-University Magdeburg.

In Czech

Balíková logistika je charakterizována prudkým nárůstem přepravního výkonu, který dosahuje hodnoty až 20 000 balíků za hodinu. Ve společnosti DHL se předpokládá přepravní výkon 50 000 balíků za hodinu. Jednou z možností jak nárůstu výkonu dosáhnout je zavedení dopravního systému s novým pojetím funkční struktury. Příspěvek představuje průlomový koncept dopravníku – peristaltického dopravníku. Jedná se o systém vyrobený v Frauenhofer-Institutu IFF v Magdeburku a Ústavu logistiky a manipulačních systémů Otto-von-Guericke-University v Magdeburgu