2014
Digitální gramotnost Romů končících základní školu
DOBIÁŠ, VáclavZákladní údaje
Originální název
Digitální gramotnost Romů končících základní školu
Název anglicky
Digital literacy of roma children finishing elementary school
Autoři
DOBIÁŠ, Václav
Vydání
1. vyd. České Budějovice, InteRRa 24 : sborník příspěvků, od s. 158-166, 9 s. 2014
Nakladatel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ústav pedagogických věd, UTB ve Zlíně, KÚ Jk, ČPS
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7394-471-1
Klíčová slova česky
digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet
Klíčová slova anglicky
digital divide; digital literacy; Roma community; internet
Štítky
Změněno: 23. 2. 2015 11:02, Mgr. Václav Karas
V originále
"Příspěvek porovnává digitální gramotnost Romů končících základní školu a jejich vrstevníků z majoritní společnosti. Konkrétně se věnuje možnostem přístupu k digitální technice, četnostem jejího využívání, také jak je digitální technika využívána ve volném čase, schopnostem práce na internetu a obecným schopnostem ovládání počítače. Příspěvek staví na prvních výsledcích kvalitativního výzkumu realizovaného pomocí výzkumné metody zakotvené teorie. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u Romské komunity a nižší schopnost práce s internetem."
Anglicky
"The paper compares the digital literacy of Roma ending elementary school and their colleague from the major society. Specifically, it deals with the possibilities of access to digital technology, the frequency of its use, how they use digital technology in their free time, the ability to work on the Internet and computer use capabilities. The paper builds on the first results of qualitative research realized using the grounded theory research design. The main findings are: Slower diffusion of new trends in digital technologies in Roma communities and smaller ability to work with the Internet."