D 2014

Digitální gramotnost Romů končících základní školu

DOBIÁŠ, Václav

Základní údaje

Originální název

Digitální gramotnost Romů končících základní školu

Název anglicky

Digital literacy of roma children finishing elementary school

Autoři

DOBIÁŠ, Václav

Vydání

1. vyd. České Budějovice, InteRRa 24 : sborník příspěvků, od s. 158-166, 9 s. 2014

Nakladatel

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ústav pedagogických věd, UTB ve Zlíně, KÚ Jk, ČPS

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7394-471-1

Klíčová slova česky

digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet

Klíčová slova anglicky

digital divide; digital literacy; Roma community; internet

Štítky

Změněno: 23. 2. 2015 11:02, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

"Příspěvek porovnává digitální gramotnost Romů končících základní školu a jejich vrstevníků z majoritní společnosti. Konkrétně se věnuje možnostem přístupu k digitální technice, četnostem jejího využívání, také jak je digitální technika využívána ve volném čase, schopnostem práce na internetu a obecným schopnostem ovládání počítače. Příspěvek staví na prvních výsledcích kvalitativního výzkumu realizovaného pomocí výzkumné metody zakotvené teorie. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u Romské komunity a nižší schopnost práce s internetem."

Anglicky

"The paper compares the digital literacy of Roma ending elementary school and their colleague from the major society. Specifically, it deals with the possibilities of access to digital technology, the frequency of its use, how they use digital technology in their free time, the ability to work on the Internet and computer use capabilities. The paper builds on the first results of qualitative research realized using the grounded theory research design. The main findings are: Slower diffusion of new trends in digital technologies in Roma communities and smaller ability to work with the Internet."