D
2014
Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů
DOBIÁŠ, Václav
Základní údaje
Originální název
Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů
Název anglicky
Digital literacy of socially excluded adolescents
Vydání
1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků, od s. 4-21, 18 s. 2014
Nakladatel
Univesity of Ostrava
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet; sociální vyloučení
Klíčová slova anglicky
Digital divide; digital literacy; Roma community; internet; social exclusion
V originále
"Příspěvek shrnuje autorovy dosavadní výsledky práce. Detailně je popsán návrh výzkumu, a také jsou zde rozebrána teoretická východiska vedoucí k realizaci výzkumu. V praktické části jsou porovnány možnosti přístupu k digitální technice, druhy volnočasových aktivit na digitální technice a dovednosti práce s digitální technikou mezi romským adolescenty a jejich majoritními vrstevníky. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u vyloučených komunit a jejich nižší dovednost práce s internetem. "
Anglicky
"The paper summarizes the author of the work. Describes in detail the research proposal, with theoretical basis leading to the realization of research in the practical section on comparing digital literacy marginalized adolescents ended elementary school and the majority of adolescents ended elementary school shown major differences in access to digital technology, among them Main findings: Slower emergence of new trends in digital technology excluded communities and their lower ability to work with the Internet."
Zobrazeno: 30. 12. 2024 21:55