D
2014
Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů
DOBIÁŠ, Václav
Basic information
Original name
Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů
Name (in English)
Digital literacy of socially excluded adolescents
Edition
1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků, p. 4-21, 18 pp. 2014
Publisher
Univesity of Ostrava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet; sociální vyloučení
Keywords in English
Digital divide; digital literacy; Roma community; internet; social exclusion
V originále
"Příspěvek shrnuje autorovy dosavadní výsledky práce. Detailně je popsán návrh výzkumu, a také jsou zde rozebrána teoretická východiska vedoucí k realizaci výzkumu. V praktické části jsou porovnány možnosti přístupu k digitální technice, druhy volnočasových aktivit na digitální technice a dovednosti práce s digitální technikou mezi romským adolescenty a jejich majoritními vrstevníky. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u vyloučených komunit a jejich nižší dovednost práce s internetem. "
In English
"The paper summarizes the author of the work. Describes in detail the research proposal, with theoretical basis leading to the realization of research in the practical section on comparing digital literacy marginalized adolescents ended elementary school and the majority of adolescents ended elementary school shown major differences in access to digital technology, among them Main findings: Slower emergence of new trends in digital technology excluded communities and their lower ability to work with the Internet."
Displayed: 14/11/2024 07:15