DOBIÁŠ, Václav. Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů (Digital literacy of socially excluded adolescents). In Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků. 1. vyd. Ostrava: Univesity of Ostrava. p. 4-21. ISBN 978-80-7464-667-6. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů
Name (in English) Digital literacy of socially excluded adolescents
Authors DOBIÁŠ, Václav.
Edition 1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků, p. 4-21, 18 pp. 2014.
Publisher Univesity of Ostrava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7464-667-6
Keywords (in Czech) Digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet; sociální vyloučení
Keywords in English Digital divide; digital literacy; Roma community; internet; social exclusion
Tags KPV3
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 23/2/2015 11:02.
Abstract
"Příspěvek shrnuje autorovy dosavadní výsledky práce. Detailně je popsán návrh výzkumu, a také jsou zde rozebrána teoretická východiska vedoucí k realizaci výzkumu. V praktické části jsou porovnány možnosti přístupu k digitální technice, druhy volnočasových aktivit na digitální technice a dovednosti práce s digitální technikou mezi romským adolescenty a jejich majoritními vrstevníky. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u vyloučených komunit a jejich nižší dovednost práce s internetem. "
Abstract (in English)
"The paper summarizes the author of the work. Describes in detail the research proposal, with theoretical basis leading to the realization of research in the practical section on comparing digital literacy marginalized adolescents ended elementary school and the majority of adolescents ended elementary school shown major differences in access to digital technology, among them Main findings: Slower emergence of new trends in digital technology excluded communities and their lower ability to work with the Internet."
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:16