D 2014

Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů

DOBIÁŠ, Václav

Základní údaje

Originální název

Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů

Název anglicky

Digital literacy of socially excluded adolescents

Autoři

DOBIÁŠ, Václav

Vydání

1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků, od s. 4-21, 18 s. 2014

Nakladatel

Univesity of Ostrava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7464-667-6

Klíčová slova česky

Digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet; sociální vyloučení

Klíčová slova anglicky

Digital divide; digital literacy; Roma community; internet; social exclusion

Štítky

Změněno: 23. 2. 2015 11:02, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

"Příspěvek shrnuje autorovy dosavadní výsledky práce. Detailně je popsán návrh výzkumu, a také jsou zde rozebrána teoretická východiska vedoucí k realizaci výzkumu. V praktické části jsou porovnány možnosti přístupu k digitální technice, druhy volnočasových aktivit na digitální technice a dovednosti práce s digitální technikou mezi romským adolescenty a jejich majoritními vrstevníky. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u vyloučených komunit a jejich nižší dovednost práce s internetem. "

Anglicky

"The paper summarizes the author of the work. Describes in detail the research proposal, with theoretical basis leading to the realization of research in the practical section on comparing digital literacy marginalized adolescents ended elementary school and the majority of adolescents ended elementary school shown major differences in access to digital technology, among them Main findings: Slower emergence of new trends in digital technology excluded communities and their lower ability to work with the Internet."