J 2014

Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke

ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke

Název česky

Rodová příslušnost a postoje slovenských spotřebitelů vůči značce

Název anglicky

Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand

Autoři

ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁ

Vydání

Marketing Science and inspirations, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014, 1338-7944

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

rod, slovenští spotřebitelé, značka, krajina původu

Klíčová slova anglicky

gender; Slovak consumers; brand; country of origin

Štítky

KCRM1
Změněno: 10. 2. 2015 15:03, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Príspevok je zameraný na vybrané výsledky reprezentatívneho výskumu s akcentom na vzťah rodovej príslušnosti a postojov slovenských zákazníkov voči značke. Rôznorodosť, či príbuznosť preferencií a postojov voči značkám, krajine ich pôvodu, ako aj krajine pôvodu vybraných kategórií produktov je sledovaná na základe rodových rozdielov, pričom sa vychádza z predpokladu, že pohlavie zohráva - okrem iných demografických charakteristík - jednu z kľúčových rolí v utváraní postojov voči značkám, má vplyv na nákupný rozhodovací proces spotrebiteľov, ako aj ich správanie.

Česky

Příspěvek je zaměřen na vybrané výsledky reprezentativního výzkumu s akcentem na vztah pohlaví a postojů slovenských zákazníků vůči značce. Různorodost, anebo příbuznost preferencí a postojů vůči značkám, jejich zemi původu, jakož i zemi původu vybraných kategorií produktů je sledována na základě genderových rozdílů, přičemž se vychází z předpokladu, že pohlaví hraje - kromě jiných demografických charakteristik - jednu z klíčových rolí v utváření postojů vůči značkám, má vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele, jakož i jejich chování.

Anglicky

The paper is focused on selected results of a representative research with emphasis on the relationship of gender and attitudes of Slovak consumers towards the brand. Diversity and affinity preferences and attitudes towards brands, their country of origin and the country of origin of selected product categories is monitored on the basis of gender differences, with the assumption that gender plays - among other demographic characteristics - one of the key roles in shaping attitudes towards the brands, it has an impact on consumer buying decision process, as well as their behavior.
Zobrazeno: 8. 4. 2025 17:09