2014
Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁZákladní údaje
Originální název
Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
Název česky
Rodová příslušnost a postoje slovenských spotřebitelů vůči značce
Název anglicky
Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand
Autoři
ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁ
Vydání
Marketing Science and inspirations, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014, 1338-7944
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
rod, slovenští spotřebitelé, značka, krajina původu
Klíčová slova anglicky
gender; Slovak consumers; brand; country of origin
Štítky
Změněno: 10. 2. 2015 15:03, Mgr. Václav Karas
V originále
Príspevok je zameraný na vybrané výsledky reprezentatívneho výskumu s akcentom na vzťah rodovej príslušnosti a postojov slovenských zákazníkov voči značke. Rôznorodosť, či príbuznosť preferencií a postojov voči značkám, krajine ich pôvodu, ako aj krajine pôvodu vybraných kategórií produktov je sledovaná na základe rodových rozdielov, pričom sa vychádza z predpokladu, že pohlavie zohráva - okrem iných demografických charakteristík - jednu z kľúčových rolí v utváraní postojov voči značkám, má vplyv na nákupný rozhodovací proces spotrebiteľov, ako aj ich správanie.
Česky
Příspěvek je zaměřen na vybrané výsledky reprezentativního výzkumu s akcentem na vztah pohlaví a postojů slovenských zákazníků vůči značce. Různorodost, anebo příbuznost preferencí a postojů vůči značkám, jejich zemi původu, jakož i zemi původu vybraných kategorií produktů je sledována na základě genderových rozdílů, přičemž se vychází z předpokladu, že pohlaví hraje - kromě jiných demografických charakteristik - jednu z klíčových rolí v utváření postojů vůči značkám, má vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele, jakož i jejich chování.