2014
Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁZákladní údaje
Originální název
Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
Název česky
Rodová příslušnost a postoje slovenských spotřebitelů vůči značce
Název anglicky
Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand
Autoři
ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁ
Vydání
Marketing Science and inspirations, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014, 1338-7944
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
rod, slovenští spotřebitelé, značka, krajina původu
Klíčová slova anglicky
gender; Slovak consumers; brand; country of origin
Štítky
Změněno: 10. 2. 2015 15:03, Mgr. Václav Karas
V originále
Príspevok je zameraný na vybrané výsledky reprezentatívneho výskumu s akcentom na vzťah rodovej príslušnosti a postojov slovenských zákazníkov voči značke. Rôznorodosť, či príbuznosť preferencií a postojov voči značkám, krajine ich pôvodu, ako aj krajine pôvodu vybraných kategórií produktov je sledovaná na základe rodových rozdielov, pričom sa vychádza z predpokladu, že pohlavie zohráva - okrem iných demografických charakteristík - jednu z kľúčových rolí v utváraní postojov voči značkám, má vplyv na nákupný rozhodovací proces spotrebiteľov, ako aj ich správanie.
Česky
Příspěvek je zaměřen na vybrané výsledky reprezentativního výzkumu s akcentem na vztah pohlaví a postojů slovenských zákazníků vůči značce. Různorodost, anebo příbuznost preferencí a postojů vůči značkám, jejich zemi původu, jakož i zemi původu vybraných kategorií produktů je sledována na základě genderových rozdílů, přičemž se vychází z předpokladu, že pohlaví hraje - kromě jiných demografických charakteristik - jednu z klíčových rolí v utváření postojů vůči značkám, má vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele, jakož i jejich chování.
Anglicky
The paper is focused on selected results of a representative research with emphasis on the relationship of gender and attitudes of Slovak consumers towards the brand. Diversity and affinity preferences and attitudes towards brands, their country of origin and the country of origin of selected product categories is monitored on the basis of gender differences, with the assumption that gender plays - among other demographic characteristics - one of the key roles in shaping attitudes towards the brands, it has an impact on consumer buying decision process, as well as their behavior.