Detailed Information on Publication Record
2014
Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
ŠTARCHOŇ, Peter and Dagmar WEBEROVÁBasic information
Original name
Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
Name in Czech
Rodová příslušnost a postoje slovenských spotřebitelů vůči značce
Name (in English)
Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand
Authors
ŠTARCHOŇ, Peter and Dagmar WEBEROVÁ
Edition
Marketing Science and inspirations, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014, 1338-7944
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
rod, slovenští spotřebitelé, značka, krajina původu
Keywords in English
gender; Slovak consumers; brand; country of origin
Tags
Změněno: 10/2/2015 15:03, Mgr. Václav Karas
V originále
Príspevok je zameraný na vybrané výsledky reprezentatívneho výskumu s akcentom na vzťah rodovej príslušnosti a postojov slovenských zákazníkov voči značke. Rôznorodosť, či príbuznosť preferencií a postojov voči značkám, krajine ich pôvodu, ako aj krajine pôvodu vybraných kategórií produktov je sledovaná na základe rodových rozdielov, pričom sa vychádza z predpokladu, že pohlavie zohráva - okrem iných demografických charakteristík - jednu z kľúčových rolí v utváraní postojov voči značkám, má vplyv na nákupný rozhodovací proces spotrebiteľov, ako aj ich správanie.
In Czech
Příspěvek je zaměřen na vybrané výsledky reprezentativního výzkumu s akcentem na vztah pohlaví a postojů slovenských zákazníků vůči značce. Různorodost, anebo příbuznost preferencí a postojů vůči značkám, jejich zemi původu, jakož i zemi původu vybraných kategorií produktů je sledována na základě genderových rozdílů, přičemž se vychází z předpokladu, že pohlaví hraje - kromě jiných demografických charakteristik - jednu z klíčových rolí v utváření postojů vůči značkám, má vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele, jakož i jejich chování.
In English
The paper is focused on selected results of a representative research with emphasis on the relationship of gender and attitudes of Slovak consumers towards the brand. Diversity and affinity preferences and attitudes towards brands, their country of origin and the country of origin of selected product categories is monitored on the basis of gender differences, with the assumption that gender plays - among other demographic characteristics - one of the key roles in shaping attitudes towards the brands, it has an impact on consumer buying decision process, as well as their behavior.