D 2014

Neologisms in the Internet Blogs

LUSTOVÁ, Helena a Zdeněk CAHA

Základní údaje

Originální název

Neologisms in the Internet Blogs

Název česky

Neologismy v internetových blozích

Autoři

LUSTOVÁ, Helena a Zdeněk CAHA

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, od s. 1808-1816, 9 s. 2014

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-07-8

Klíčová slova česky

neologismy; slovotvorba; oklešťování; skládání; akronymy; afixace

Klíčová slova anglicky

neologism; word formation; clipping; compounding; acronymy; affixation

Štítky

Změněno: 6. 2. 2015 15:39, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The article explores and evaluates the frequency and number of neologisms in English language. It briefly explains the quantitative and qualitative changes in words, a process known as word-formation, which leads to the creation of new words. From authentic text appearing on web blogs, a sample of 25 words is extracted and compiled on an illustrative graph. The article briefly characterizes and explains the basic processes of word formation, and the words found are listed in the relevant type of word formation and to each type a short sample of authentic text is given. The article also points out the dynamics and speed of word formation which is typical for blogs. New words quickly appear or are forgotten according to the current fashion trend.

Česky

Článek zkoumá a hodnotí frekvenci a četnost výskytu neologismů v anglickém jazyce. Stručně popisuje kvantitativní a kvalitativní změny v rámci slovotvorby – procesu vytváření nových slov. 25 neologismů nalezených v autentických textech v internetových blozích je dle parametrů zobrazeno v grafu. Procesy slovotvorby jsou v podkapitolách vysvětleny a nalezené korespondující neologismy jsou spolu s autentickým textem vypsány. Článek také zdůrazňuje dynamiku a rychlost slovotvorby typické pro internetové blogy. Neologismy rychle vznikají a také zanikají dle aktuálního módního trendu.