2014
Neologisms in the Internet Blogs
LUSTOVÁ, Helena a Zdeněk CAHAZákladní údaje
Originální název
Neologisms in the Internet Blogs
Název česky
Neologismy v internetových blozích
Autoři
LUSTOVÁ, Helena a Zdeněk CAHA
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, od s. 1808-1816, 9 s. 2014
Nakladatel
Magnanimitas
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87952-07-8
Klíčová slova česky
neologismy; slovotvorba; oklešťování; skládání; akronymy; afixace
Klíčová slova anglicky
neologism; word formation; clipping; compounding; acronymy; affixation
Změněno: 6. 2. 2015 15:39, Mgr. Václav Karas
V originále
The article explores and evaluates the frequency and number of neologisms in English language. It briefly explains the quantitative and qualitative changes in words, a process known as word-formation, which leads to the creation of new words. From authentic text appearing on web blogs, a sample of 25 words is extracted and compiled on an illustrative graph. The article briefly characterizes and explains the basic processes of word formation, and the words found are listed in the relevant type of word formation and to each type a short sample of authentic text is given. The article also points out the dynamics and speed of word formation which is typical for blogs. New words quickly appear or are forgotten according to the current fashion trend.
Česky
Článek zkoumá a hodnotí frekvenci a četnost výskytu neologismů v anglickém jazyce. Stručně popisuje kvantitativní a kvalitativní změny v rámci slovotvorby – procesu vytváření nových slov. 25 neologismů nalezených v autentických textech v internetových blozích je dle parametrů zobrazeno v grafu. Procesy slovotvorby jsou v podkapitolách vysvětleny a nalezené korespondující neologismy jsou spolu s autentickým textem vypsány. Článek také zdůrazňuje dynamiku a rychlost slovotvorby typické pro internetové blogy. Neologismy rychle vznikají a také zanikají dle aktuálního módního trendu.