D 2014

French for the Economists at the ITB in České Budějovice: review

JANOUŠKOVÁ, Jitka and Zdeněk CAHA

Basic information

Original name

French for the Economists at the ITB in České Budějovice: review

Name in Czech

Francouzský jazyk pro ekonomy na VŠTE v Českých Budějovicích: přehled

Authors

JANOUŠKOVÁ, Jitka and Zdeněk CAHA

Edition

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, p. 1878-1881, 4 pp. 2014

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-07-8

Keywords (in Czech)

francouzština; výuka; organizace; obsah; inovace

Keywords in English

French; teaching; organization; content; innovation

Tags

Změněno: 9/2/2015 08:01, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The objective of the paper is to review the setting of the subject French for the Economists which is taught at the ITB. We will go through the objectives and content of the course, subsequently we will review the organizational forms, the choice of the teaching materials and also the teaching methods. Further, the paper deals with the testing and assessment tools. On the basis of our experience of the academic year 2013/2014 we will assess the outcomes of the current subject setting and identify the areas that should be targeted in order to promote the level of foreign language teaching at the ITB.

In Czech

Cílem předkládaného článku je přezkoumat nastavení předmětu Francouzský jazyk pro ekonomy, jenž je vyučován na VŠTE. Projdeme cíle a obsah výuky, posléze zrevidujeme organizační formy výuky, výběr učebních materiálů a také výukové metody. Dále se též budeme zabývat testováním a hodnocením výstupů výuky. Na základě zkušeností z akademického roku 2013/2014 zhodnotíme výsledky aktuálního nastavení předmětu a vytyčíme oblasti, na které by bylo vhodné se zaměřit v souvislosti se zlepšováním úrovně výuky cizích jazyků na VŠTE.