D 2014

Kombinované studium Matematiky I - sonda do názorů studentů

SMETANOVÁ, Dana and Jana VYSOKÁ

Basic information

Original name

Kombinované studium Matematiky I - sonda do názorů studentů

Name (in English)

Combined study of Mathematics I – probe into student´s opinion

Authors

SMETANOVÁ, Dana and Jana VYSOKÁ

Edition

1. vyd. Praha, Dva dny s didaktikou matematiky 2014 : sborník příspěvků, p. 146-151, 6 pp. 2014

Publisher

Univerzita Karlova v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10101 Pure mathematics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7290-801-1

Keywords (in Czech)

matematika; hodnotící systém; zkouška

Keywords in English

mathematics; evaluation system; exam

Tags

KVP1
Změněno: 3/2/2015 15:41, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, ve kterém byly pomocí dotazníku zjišťovány hodnotící názory studentů na výuku předmětu Matematika I v kombinované formě studia na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Průzkum byl zaměřen zejména na zjištění těchto faktů: které z probíraných témat bylo pro studenty snadné nebo naopak obtížné, jaká je jejich připravenost ze SŠ pro pochopení probírané látky, způsob prezentace učiva, jejich názor na hodnotící systém zkoušky.

In English

The paper describes the results of a research of a questionnaire results evaluating students' opinions on the teaching of Mathematics I in combined studies at the Institute of Technology and Businesses in České Budějovice. The research focused mainly on finding these facts: which of the topics was discussed for students easy or difficult, what is their readiness from secondary school for understanding of the subject, the presentation of subject, their opinion on the evaluation system test.
Displayed: 5/11/2024 08:30