D
2014
Target Language Use in the Classroom
TURINSKÁ, Libuše and Daniel RAUŠER
Basic information
Original name
Target Language Use in the Classroom
Name in Czech
Použití cílového jazyka při výuce
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, p. 1892-1895, 4 pp. 2014
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
cílový jazyk; mateřský jazyk; osvojení; studium; komunikace
Keywords in English
target language; mother tongue; acquisition; learning; communication
V originále
The paper deals with the importance of the target language in the classroom, difference between learning and acquisition, the role of mother tongue in English language teaching, and the importance of the classroom environment for acquisition of a foreign language. There are defined typical situations where teachers tend to use either mother tongue or target language, and a few situations where mother tongue use is not seen as a disturbing factor.
In Czech
Tento příspěvek rozebírá důležitost používání cílového jazyka při výuce cizích jazyků, a roli mateřského jazyka při procesu osvojování si jazyka cizího. Definuje situace, ve kterých se použití mateřského jazyka jeví jako vhodné a přirozené, neovlivňující negativně výuku.
Displayed: 4/11/2024 21:45