TURINSKÁ, Libuše and Daniel RAUŠER. Target Language Use in the Classroom. In Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2014, p. 1892-1895. ISBN 978-80-87952-07-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Target Language Use in the Classroom
Name in Czech Použití cílového jazyka při výuce
Authors TURINSKÁ, Libuše and Daniel RAUŠER.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, p. 1892-1895, 4 pp. 2014.
Publisher MAGNANIMITAS
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87952-07-8
Keywords (in Czech) cílový jazyk; mateřský jazyk; osvojení; studium; komunikace
Keywords in English target language; mother tongue; acquisition; learning; communication
Tags KCJ1, KCJ4
Changed by Changed by: Mgr. Daniel Raušer, učo 15525. Changed: 25/2/2016 11:09.
Abstract
The paper deals with the importance of the target language in the classroom, difference between learning and acquisition, the role of mother tongue in English language teaching, and the importance of the classroom environment for acquisition of a foreign language. There are defined typical situations where teachers tend to use either mother tongue or target language, and a few situations where mother tongue use is not seen as a disturbing factor.
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek rozebírá důležitost používání cílového jazyka při výuce cizích jazyků, a roli mateřského jazyka při procesu osvojování si jazyka cizího. Definuje situace, ve kterých se použití mateřského jazyka jeví jako vhodné a přirozené, neovlivňující negativně výuku.
PrintDisplayed: 28/4/2024 04:03