D 2014

Target Language Use in the Classroom

TURINSKÁ, Libuše and Daniel RAUŠER

Basic information

Original name

Target Language Use in the Classroom

Name in Czech

Použití cílového jazyka při výuce

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, p. 1892-1895, 4 pp. 2014

Publisher

MAGNANIMITAS

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-07-8

Keywords (in Czech)

cílový jazyk; mateřský jazyk; osvojení; studium; komunikace

Keywords in English

target language; mother tongue; acquisition; learning; communication

Tags

Změněno: 25/2/2016 11:09, Mgr. Daniel Raušer

Abstract

V originále

The paper deals with the importance of the target language in the classroom, difference between learning and acquisition, the role of mother tongue in English language teaching, and the importance of the classroom environment for acquisition of a foreign language. There are defined typical situations where teachers tend to use either mother tongue or target language, and a few situations where mother tongue use is not seen as a disturbing factor.

In Czech

Tento příspěvek rozebírá důležitost používání cílového jazyka při výuce cizích jazyků, a roli mateřského jazyka při procesu osvojování si jazyka cizího. Definuje situace, ve kterých se použití mateřského jazyka jeví jako vhodné a přirozené, neovlivňující negativně výuku.