D 2014

Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico

SIDIBE, Karim a Libuše TURINSKÁ

Základní údaje

Originální název

Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico

Název česky

Lankasterův vzdělávací systém v Mexiku

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, od s. 1886-1888, 3 s. 2014

Nakladatel

MAGNANIMITAS

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-07-8

Klíčová slova česky

vzdělání; pedagogika; monitor; monitorovací systém

Klíčová slova anglicky

education; pedagogy; monitor; monitorial system

Štítky

Změněno: 30. 1. 2015 15:36, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Mexico (United Mexican States) is a large country with significant population. It is tied to Europe in many ways. One of them is the legacy of Joseph Lancaster, whose unique pedagogy was largely implemented in this Latin American country on a national level. The reasons for adopting Lancaster’s system were partly economic and partly political. It suited the new republic to form the national system of education at minimal costs while it was seen as modern and progressive. Lancaster himself was very active in both North and Latin America which made his way to Mexico significantly easier.

Česky

Mexiko (Spojené státy mexické) je rozlehlá země s početnou populací. S Evropou je svázáno mnoha společnými pouty. Jedním z nich je odkaz Josefa Lancastera, jehož jedinečná pedagogika byla přijata v této latinsko-americké zemi na celostátní úrovni. Důvody pro rozšiřování Lancasterova systému byly zčásti ekonomické a zčásti politické. Systém vyhovoval nové republice k účelu vybudovat školství s minimálními náklady a zároveň byl vnímán jako moderní a progresivní. Sám Lancaster byl velmi aktivní jak v Severní tak v Jižní Americe, což značně usnadnilo vstup jeho vzdělávacího systému do Mexika.