D 2014

Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico

SIDIBE, Karim and Libuše TURINSKÁ

Basic information

Original name

Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico

Name in Czech

Lankasterův vzdělávací systém v Mexiku

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, p. 1886-1888, 3 pp. 2014

Publisher

MAGNANIMITAS

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-07-8

Keywords (in Czech)

vzdělání; pedagogika; monitor; monitorovací systém

Keywords in English

education; pedagogy; monitor; monitorial system

Tags

Změněno: 30/1/2015 15:36, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Mexico (United Mexican States) is a large country with significant population. It is tied to Europe in many ways. One of them is the legacy of Joseph Lancaster, whose unique pedagogy was largely implemented in this Latin American country on a national level. The reasons for adopting Lancaster’s system were partly economic and partly political. It suited the new republic to form the national system of education at minimal costs while it was seen as modern and progressive. Lancaster himself was very active in both North and Latin America which made his way to Mexico significantly easier.

In Czech

Mexiko (Spojené státy mexické) je rozlehlá země s početnou populací. S Evropou je svázáno mnoha společnými pouty. Jedním z nich je odkaz Josefa Lancastera, jehož jedinečná pedagogika byla přijata v této latinsko-americké zemi na celostátní úrovni. Důvody pro rozšiřování Lancasterova systému byly zčásti ekonomické a zčásti politické. Systém vyhovoval nové republice k účelu vybudovat školství s minimálními náklady a zároveň byl vnímán jako moderní a progresivní. Sám Lancaster byl velmi aktivní jak v Severní tak v Jižní Americe, což značně usnadnilo vstup jeho vzdělávacího systému do Mexika.