Detailed Information on Publication Record
2014
Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico
SIDIBE, Karim and Libuše TURINSKÁBasic information
Original name
Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico
Name in Czech
Lankasterův vzdělávací systém v Mexiku
Authors
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, p. 1886-1888, 3 pp. 2014
Publisher
MAGNANIMITAS
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87952-07-8
Keywords (in Czech)
vzdělání; pedagogika; monitor; monitorovací systém
Keywords in English
education; pedagogy; monitor; monitorial system
Tags
Změněno: 30/1/2015 15:36, Mgr. Václav Karas
V originále
Mexico (United Mexican States) is a large country with significant population. It is tied to Europe in many ways. One of them is the legacy of Joseph Lancaster, whose unique pedagogy was largely implemented in this Latin American country on a national level. The reasons for adopting Lancaster’s system were partly economic and partly political. It suited the new republic to form the national system of education at minimal costs while it was seen as modern and progressive. Lancaster himself was very active in both North and Latin America which made his way to Mexico significantly easier.
In Czech
Mexiko (Spojené státy mexické) je rozlehlá země s početnou populací. S Evropou je svázáno mnoha společnými pouty. Jedním z nich je odkaz Josefa Lancastera, jehož jedinečná pedagogika byla přijata v této latinsko-americké zemi na celostátní úrovni. Důvody pro rozšiřování Lancasterova systému byly zčásti ekonomické a zčásti politické. Systém vyhovoval nové republice k účelu vybudovat školství s minimálními náklady a zároveň byl vnímán jako moderní a progresivní. Sám Lancaster byl velmi aktivní jak v Severní tak v Jižní Americe, což značně usnadnilo vstup jeho vzdělávacího systému do Mexika.