J 2014

Loyalty programs analysis in selected retail chains

KUČERA, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Loyalty programs analysis in selected retail chains

Název česky

Analýza věrnostních programů ve vybraných obchodních řetězcích

Autoři

KUČERA, Lukáš

Vydání

Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, 2310-4570

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

obchodní řetězec; věrnost; věrnostní program; Česká republika; Rusko; Polsko; Německo

Klíčová slova anglicky

Retail chain; loyalty; loyalty program; Czech Republic; Russia; Poland; Germany

Štítky

Změněno: 27. 1. 2015 09:27, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Loyalty programs are currently a widespread tool using by retailers to gain a loyal customer. The main aim of loyalty programs is to provide the customer an advantage for repeat purchases in particular retail units. The main aim of this article is to describe the loyalty programs importance and also to analyse and compare the loyalty programs of selected retail chains. Based on the analysis of the ten retailers with the largest turnover in the Czech Republic, Russia, Poland and Germany, it is clear that the most common type of loyalty programs are combined ones. These programs provide not only discounts (for members of loyalty club), but also other benefits. Very specific loyalty programs are offered in Germany, where a number of retail chains are grouped in one large partnership loyalty program.