KUČERA, Lukáš. Loyalty programs analysis in selected retail chains. Economics and politics. Magnitogorsk: Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, Neuveden, No 2, p. 131-138. ISSN 2310-4570.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Loyalty programs analysis in selected retail chains
Name in Czech Analýza věrnostních programů ve vybraných obchodních řetězcích
Authors KUČERA, Lukáš.
Edition Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, 2310-4570.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) obchodní řetězec; věrnost; věrnostní program; Česká republika; Rusko; Polsko; Německo
Keywords in English Retail chain; loyalty; loyalty program; Czech Republic; Russia; Poland; Germany
Tags KCRM2
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 27/1/2015 09:27.
Abstract
Loyalty programs are currently a widespread tool using by retailers to gain a loyal customer. The main aim of loyalty programs is to provide the customer an advantage for repeat purchases in particular retail units. The main aim of this article is to describe the loyalty programs importance and also to analyse and compare the loyalty programs of selected retail chains. Based on the analysis of the ten retailers with the largest turnover in the Czech Republic, Russia, Poland and Germany, it is clear that the most common type of loyalty programs are combined ones. These programs provide not only discounts (for members of loyalty club), but also other benefits. Very specific loyalty programs are offered in Germany, where a number of retail chains are grouped in one large partnership loyalty program.
Abstract (in Czech)
Věrnostní programy jsou dnes velmi rozšířeným způsobem, který používají obchodníci k získání věrných zákazníků. Hlavním cílem věrnostních programů je poskytnout zákazníkovi výhody za opakované nákupy ve stejné obchodní jednotce. Hlavním cílem tohoto článku je provedení analýzy a komparace věrnostních programů vybraných maloobchodních jednotek. Na základě analýzy největších obchodních řetězců (dle obratu) v České republice, Polsku, Rusku a Německu je zřejmé, že nejtypičtějším věrnostním programem je kombinovaný typ. Tyto programy poskytují nejen slevy (pro členy věrnostního klubu), ale též další výhody. Velmi specifický je věrnostní systém v Německu, kde se několik obchodních řetězců a dalších obchodníků dohodlo a vytvořilo jeden velký věrnostní program pro své zákazníky
PrintDisplayed: 5/5/2024 16:41