2014
Vliv ekonomické krize na vývoj tržeb v maloobchodě
KUČERA, LukášZákladní údaje
Originální název
Vliv ekonomické krize na vývoj tržeb v maloobchodě
Název anglicky
The economic crisis impact on the revenues development in retail
Autoři
KUČERA, Lukáš
Vydání
Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, 1804-3682
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
ekonomická krize; maloobchod; tržby; hrubý domácí produkt
Klíčová slova anglicky
economic Crisis; retail; revenues; gross domestic product
Štítky
Změněno: 23. 1. 2015 11:47, Mgr. Václav Karas
V originále
Ekonomická krize se projevila téměř ve všech odvětvích národního hospodářství, tedy i ve sféře maloobchodu. Cílem tohoto článku je analyzovat dopad ekonomické krize na tržby v maloobchodě a také posoudit, zda má vývoj ekonomiky (měřený ukazatelem hrubého národního důchodu resp. velikostí spotřebních výdajů domácností) vliv na vývoj těchto tržeb. Z článku je zřejmé, že ekonomická krize postihla nejvíce malé a střední obchodníky, zatímco tržby TOP 10 tuzemských maloobchodníků, tj. velkých mezinárodních maloobchodních řetězců, rostly i v letech nejvíce postižených krizí
Anglicky
The economic crisis has resulted in most, if not all, sectors of domestic economy including retail. The aim of this article is to analyse the economic crisis impact on revenues in the domestic retail sector and also to assess whether the development of retail revenues depends on the actual economic situation (measured with the gross national income and removed gross domestic product). Unfortunately the economic crisis has affected more small and medium-sized independent retailers, while large international retailers’ revenues increased also in years when the crisis has spread the most. From a statistical processing it is clear that there is a very strong correlation between the revenues development in the domestic retail sector and the gross national income development (and also removed gross domestic product) in the Czech Republic as well as the dependence between ten major domestic retailers’ revenues and the gross national income development of the Czech Republic