J 2014

When a Child Should Learn Another Language

LUSTOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

When a Child Should Learn Another Language

Název česky

Kdy začít s výukou cizího jazyka u dětí

Autoři

LUSTOVÁ, Helena

Vydání

Lingua Viva, České Budějovice, Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2014, 1801-1489

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

jazyk; mysl; vnímání; schopnost; psychologie; metoda; mapování pomocí magnetické resonance (MRI).

Klíčová slova anglicky

language; mind; perception; ability; psychology; method; Magnetic Resonance Imaging (MRI)

Štítky

Změněno: 15. 12. 2014 10:22, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

This article responds to an article published in the journal Mladá Fronta Dnes. The key question of this article was whether the Czech children should start with English language in kindergarten. Respondent of this opinion declared his view mainly by the fact that a child has to master the mother tongue first before learning another one. The article highlights the exceptional abilities of children's senses and thinking that enable very young children to handle other languages with much greater efficiency, less stress and more interest. The argument is supplemented with results of scientific research that examines the activities of the human brain using Magnetic Resonance Imaging (MRI), as well as developmental psychology. The current situation of foreign language teaching in the Czech Republic is evaluated, including the successful method of teaching English for young children from a toddler age, whose founder is an English woman named Helen Doron.

Česky

Autorův příspěvek je reakcí na článek, který byl otištěn v periodiku Mladá Fronta Dnes. Klíčovou otázkou tohoto článku bylo, zda by se české děti měly začít učit anglický jazyk již v mateřské škole. Odpůrce tohoto stanoviska deklaroval svůj názor hlavně tím, že dítě má nejprve zvládnout svůj mateřský jazyk, než se začne učit jiný. Autorův příspěvek poukazuje na výjimečné schopnosti dětských smyslů a myšlení, které velmi malým dětem umožňují zvládat ostatní jazyky s mnohem větší efektivitou, menší námahou a větším zaujetím. Tato tvrzení autor deklaruje uvedením výsledků vědeckého výzkumu, který zkoumá činnost lidského mozku pomocí metody Magnetic Resonance Imaging (MRI), a také poznatků vývojové psychologie. V příspěvku je místo věnováno současné situaci výuky cizích jazyků v České Republice. Uvedena je také úspěšná metoda výuky angličtiny malých dětí již od batolecího věku, jejíž zakladatelkou je Angličanka Helen Doron.