LUSTOVÁ, Helena. When a Child Should Learn Another Language. Lingua Viva. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2014, roč. 10, č. 19, s. 28-35. ISSN 1801-1489.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název When a Child Should Learn Another Language
Název česky Kdy začít s výukou cizího jazyka u dětí
Autoři LUSTOVÁ, Helena.
Vydání Lingua Viva, České Budějovice, Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2014, 1801-1489.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky jazyk; mysl; vnímání; schopnost; psychologie; metoda; mapování pomocí magnetické resonance (MRI).
Klíčová slova anglicky language; mind; perception; ability; psychology; method; Magnetic Resonance Imaging (MRI)
Štítky KCJ1
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 15. 12. 2014 10:22.
Anotace
This article responds to an article published in the journal Mladá Fronta Dnes. The key question of this article was whether the Czech children should start with English language in kindergarten. Respondent of this opinion declared his view mainly by the fact that a child has to master the mother tongue first before learning another one. The article highlights the exceptional abilities of children's senses and thinking that enable very young children to handle other languages with much greater efficiency, less stress and more interest. The argument is supplemented with results of scientific research that examines the activities of the human brain using Magnetic Resonance Imaging (MRI), as well as developmental psychology. The current situation of foreign language teaching in the Czech Republic is evaluated, including the successful method of teaching English for young children from a toddler age, whose founder is an English woman named Helen Doron.
Anotace česky
Autorův příspěvek je reakcí na článek, který byl otištěn v periodiku Mladá Fronta Dnes. Klíčovou otázkou tohoto článku bylo, zda by se české děti měly začít učit anglický jazyk již v mateřské škole. Odpůrce tohoto stanoviska deklaroval svůj názor hlavně tím, že dítě má nejprve zvládnout svůj mateřský jazyk, než se začne učit jiný. Autorův příspěvek poukazuje na výjimečné schopnosti dětských smyslů a myšlení, které velmi malým dětem umožňují zvládat ostatní jazyky s mnohem větší efektivitou, menší námahou a větším zaujetím. Tato tvrzení autor deklaruje uvedením výsledků vědeckého výzkumu, který zkoumá činnost lidského mozku pomocí metody Magnetic Resonance Imaging (MRI), a také poznatků vývojové psychologie. V příspěvku je místo věnováno současné situaci výuky cizích jazyků v České Republice. Uvedena je také úspěšná metoda výuky angličtiny malých dětí již od batolecího věku, jejíž zakladatelkou je Angličanka Helen Doron.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 12:45