2014
Music in ELT: Ending Class with a High Note
LUSTOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Music in ELT: Ending Class with a High Note
Název česky
Použití hudebních klipů ve výuce angličtiny
Autoři
LUSTOVÁ, Helena
Vydání
Journal of English Language Teaching, ATEČR, 2014, 1210-0196
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
motivace; hudba; píseň; slovní zásoba; styl; slang; idiomy; zkrácené tvary
Klíčová slova anglicky
motivation; music; song; vocabulary; style; slang; idiomatic speech; contractions
Štítky
Změněno: 15. 12. 2014 10:22, Mgr. Václav Karas
V originále
The article focuses on the skill of listening and its development through exercises with contemporary music in English language classroom teaching. It refers to the advantages of this method of teaching, particularly greater attractiveness for students and their higher motivation. This article deals with the timing and appropriate learning activities associated with the songs and particularly the importance of the style of music selected for the students. Benefit from this way mediated foreign language is particularly vocabulary extension, getting accustomed to slang, contractions, a faster pace of speech and acquisition of phrases occurring in everyday speech.
Česky
Článek se zaměřuje na využití poslechu moderních skladeb v hodinách výuky anglického jazyka. Poukazuje přitom na výhody tohoto způsobu výuky, zejména větší zajímavost pro studenty a s tím spojená větší motivace. Článek řeší načasování a vhodné učební aktivity spojené s písněmi a zejména důležitost stylu vybrané hudby pro studenty. Pří nosem takto zprostředkovaného cizího jazyka je zejména rozšíření slovní zásoby, navyknutí na rychlejší tempo řečí, slangové výrazy, zkrácené formy slov a osvojení si frází vyskytující se v běžné řeči.