LUSTOVÁ, Helena. Music in ELT: Ending Class with a High Note. Journal of English Language Teaching. ATEČR, 2014, roč. 26, No 1, p. 28-32. ISSN 1210-0196.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Music in ELT: Ending Class with a High Note
Name in Czech Použití hudebních klipů ve výuce angličtiny
Authors LUSTOVÁ, Helena.
Edition Journal of English Language Teaching, ATEČR, 2014, 1210-0196.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) motivace; hudba; píseň; slovní zásoba; styl; slang; idiomy; zkrácené tvary
Keywords in English motivation; music; song; vocabulary; style; slang; idiomatic speech; contractions
Tags KCJ1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/12/2014 10:22.
Abstract
The article focuses on the skill of listening and its development through exercises with contemporary music in English language classroom teaching. It refers to the advantages of this method of teaching, particularly greater attractiveness for students and their higher motivation. This article deals with the timing and appropriate learning activities associated with the songs and particularly the importance of the style of music selected for the students. Benefit from this way mediated foreign language is particularly vocabulary extension, getting accustomed to slang, contractions, a faster pace of speech and acquisition of phrases occurring in everyday speech.
Abstract (in Czech)
Článek se zaměřuje na využití poslechu moderních skladeb v hodinách výuky anglického jazyka. Poukazuje přitom na výhody tohoto způsobu výuky, zejména větší zajímavost pro studenty a s tím spojená větší motivace. Článek řeší načasování a vhodné učební aktivity spojené s písněmi a zejména důležitost stylu vybrané hudby pro studenty. Pří nosem takto zprostředkovaného cizího jazyka je zejména rozšíření slovní zásoby, navyknutí na rychlejší tempo řečí, slangové výrazy, zkrácené formy slov a osvojení si frází vyskytující se v běžné řeči.
PrintDisplayed: 27/4/2024 20:40