J 2014

Music in ELT: Ending Class with a High Note

LUSTOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Music in ELT: Ending Class with a High Note

Name in Czech

Použití hudebních klipů ve výuce angličtiny

Authors

LUSTOVÁ, Helena

Edition

Journal of English Language Teaching, ATEČR, 2014, 1210-0196

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

motivace; hudba; píseň; slovní zásoba; styl; slang; idiomy; zkrácené tvary

Keywords in English

motivation; music; song; vocabulary; style; slang; idiomatic speech; contractions

Tags

Změněno: 15/12/2014 10:22, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The article focuses on the skill of listening and its development through exercises with contemporary music in English language classroom teaching. It refers to the advantages of this method of teaching, particularly greater attractiveness for students and their higher motivation. This article deals with the timing and appropriate learning activities associated with the songs and particularly the importance of the style of music selected for the students. Benefit from this way mediated foreign language is particularly vocabulary extension, getting accustomed to slang, contractions, a faster pace of speech and acquisition of phrases occurring in everyday speech.

In Czech

Článek se zaměřuje na využití poslechu moderních skladeb v hodinách výuky anglického jazyka. Poukazuje přitom na výhody tohoto způsobu výuky, zejména větší zajímavost pro studenty a s tím spojená větší motivace. Článek řeší načasování a vhodné učební aktivity spojené s písněmi a zejména důležitost stylu vybrané hudby pro studenty. Pří nosem takto zprostředkovaného cizího jazyka je zejména rozšíření slovní zásoby, navyknutí na rychlejší tempo řečí, slangové výrazy, zkrácené formy slov a osvojení si frází vyskytující se v běžné řeči.