D 2014

Výsledky dotazníkového šetření k řízení kvality českých neuniverzitních vysokých škol

MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ

Základní údaje

Originální název

Výsledky dotazníkového šetření k řízení kvality českých neuniverzitních vysokých škol

Název anglicky

The results of the survey regarding quality management of Czech non-universities

Autoři

MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ

Vydání

1. vyd. Jihlava, Konkurence: sborník příspěvků, od s. 165-173, 9 s. 2014

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-91-7

Klíčová slova česky

zabezpečování kvality; neuniverzitní škola; výsledky dotazníkového šetření

Klíčová slova anglicky

quality assurance; non-university; results of questionnaire survey

Štítky

KCRM2
Změněno: 3. 12. 2014 11:29, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG EN

V originále

Tento příspěvek se zabývá problematikou zabezpečování kvality na profesně orientovaných vysokých školách v České republice. Stručně charakterizuje pojmy profesně orientovaná vysoká škola a neuniverzita a jejich současnou strukturu. Vychází z dotazníkového šetření mezi neuniverzitními vysokými školami a jeho cílem je seznámit s výsledky analýzy přístupů k zabezpečování kvality na českých neuniverzitních vysokých školách. Zjištěný přístup institucí je velice odlišný. Velké neuniverzitní školy používají formalizovaný přístup, zatímco malé instituce nepovažují faktor kvality za přínos pro vlastní řízení, ale spíše jako skutečnost ovlivňující konkurenční pozici školy a případný certifikát jako marketingovou výhodu.

Anglicky

The paper picked a topic of quality assurance on professionally oriented higher education institutions in the Czech Republic. Briefly describes the concepts of higher professionally oriented schools and term of non-university and their current structure. Based on a questionnaire survey among non-university higher education institutions the paper aims to present the results of analysis approaches to quality assurance for Czech non-university higher education. This approach is considerably diverse. A formalized approach is used by large institutions. Smaller private non-universities do not consider the quality factor for thecontribution to the management itself, but rather as matters affecting the competitive position of the school and any certificate as a marketing advantage.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 09:00