2014
Výsledky dotazníkového šetření k řízení kvality českých neuniverzitních vysokých škol
MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁZákladní údaje
Originální název
Výsledky dotazníkového šetření k řízení kvality českých neuniverzitních vysokých škol
Název anglicky
The results of the survey regarding quality management of Czech non-universities
Autoři
MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ
Vydání
1. vyd. Jihlava, Konkurence: sborník příspěvků, od s. 165-173, 9 s. 2014
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-91-7
Klíčová slova česky
zabezpečování kvality; neuniverzitní škola; výsledky dotazníkového šetření
Klíčová slova anglicky
quality assurance; non-university; results of questionnaire survey
Štítky
Změněno: 3. 12. 2014 11:29, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento příspěvek se zabývá problematikou zabezpečování kvality na profesně orientovaných vysokých školách v České republice. Stručně charakterizuje pojmy profesně orientovaná vysoká škola a neuniverzita a jejich současnou strukturu. Vychází z dotazníkového šetření mezi neuniverzitními vysokými školami a jeho cílem je seznámit s výsledky analýzy přístupů k zabezpečování kvality na českých neuniverzitních vysokých školách. Zjištěný přístup institucí je velice odlišný. Velké neuniverzitní školy používají formalizovaný přístup, zatímco malé instituce nepovažují faktor kvality za přínos pro vlastní řízení, ale spíše jako skutečnost ovlivňující konkurenční pozici školy a případný certifikát jako marketingovou výhodu.
Anglicky
The paper picked a topic of quality assurance on professionally oriented higher education institutions in the Czech Republic. Briefly describes the concepts of higher professionally oriented schools and term of non-university and their current structure. Based on a questionnaire survey among non-university higher education institutions the paper aims to present the results of analysis approaches to quality assurance for Czech non-university higher education. This approach is considerably diverse. A formalized approach is used by large institutions. Smaller private non-universities do not consider the quality factor for thecontribution to the management itself, but rather as matters affecting the competitive position of the school and any certificate as a marketing advantage.