Detailed Information on Publication Record
2014
Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČBasic information
Original name
Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost
Name (in English)
Business environment and Czech Republic competitiveness
Authors
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ
Edition
1. vyd. Jihlava, Konkurence: sborník příspěvků, p. 155-163, 9 pp. 2014
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87035-91-7
Keywords (in Czech)
podnikatelské prostředí; index globální konkurenceschopnosti
Keywords in English
business environment; Global Competitiveness Index
Tags
Změněno: 3/12/2014 11:29, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento příspěvek se zabývá vlivem podnikatelského prostředí na konkurenceschopnost ČR. Vychází z vymezení vlastního pojmu podnikatelského prostředí a stručné analýzy jeho základních prvků v České republice, následně se zaměřuje na mezinárodní poměřování kvality tohoto prostřední. Prostřednictvím GCI (indexu globální konkurenceschopnosti) analyzuje výsledky České republiky a porovnává její konkurenceschopnost vůči ostatním evropským zemím. Uvádí také nejvíce problematické faktory podnikání v ČR.
In English
This paper deals with the influence of the business environment on the competitiveness of the Czech Republic. It is based on the definition of the concept of the business environment, on a brief analysis of its key elements in the Czech Republic and then it focuses on international benchmarking. Through GCI (Global Competitiveness Index) in article there are analysed the results of Czech Republic and compares its competitiveness in relation to other European countries. The paper also identifies the most problematic factors of doing business in the Czech Republic.