2014
Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČZákladní údaje
Originální název
Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost
Název anglicky
Business environment and Czech Republic competitiveness
Autoři
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ
Vydání
1. vyd. Jihlava, Konkurence: sborník příspěvků, od s. 155-163, 9 s. 2014
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-91-7
Klíčová slova česky
podnikatelské prostředí; index globální konkurenceschopnosti
Klíčová slova anglicky
business environment; Global Competitiveness Index
Štítky
Změněno: 3. 12. 2014 11:29, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento příspěvek se zabývá vlivem podnikatelského prostředí na konkurenceschopnost ČR. Vychází z vymezení vlastního pojmu podnikatelského prostředí a stručné analýzy jeho základních prvků v České republice, následně se zaměřuje na mezinárodní poměřování kvality tohoto prostřední. Prostřednictvím GCI (indexu globální konkurenceschopnosti) analyzuje výsledky České republiky a porovnává její konkurenceschopnost vůči ostatním evropským zemím. Uvádí také nejvíce problematické faktory podnikání v ČR.
Anglicky
This paper deals with the influence of the business environment on the competitiveness of the Czech Republic. It is based on the definition of the concept of the business environment, on a brief analysis of its key elements in the Czech Republic and then it focuses on international benchmarking. Through GCI (Global Competitiveness Index) in article there are analysed the results of Czech Republic and compares its competitiveness in relation to other European countries. The paper also identifies the most problematic factors of doing business in the Czech Republic.