D 2014

Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost

MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ

Základní údaje

Originální název

Podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost

Název anglicky

Business environment and Czech Republic competitiveness

Autoři

MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ

Vydání

1. vyd. Jihlava, Konkurence: sborník příspěvků, od s. 155-163, 9 s. 2014

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-91-7

Klíčová slova česky

podnikatelské prostředí; index globální konkurenceschopnosti

Klíčová slova anglicky

business environment; Global Competitiveness Index

Štítky

Změněno: 3. 12. 2014 11:29, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Tento příspěvek se zabývá vlivem podnikatelského prostředí na konkurenceschopnost ČR. Vychází z vymezení vlastního pojmu podnikatelského prostředí a stručné analýzy jeho základních prvků v České republice, následně se zaměřuje na mezinárodní poměřování kvality tohoto prostřední. Prostřednictvím GCI (indexu globální konkurenceschopnosti) analyzuje výsledky České republiky a porovnává její konkurenceschopnost vůči ostatním evropským zemím. Uvádí také nejvíce problematické faktory podnikání v ČR.